Malaysia Variety

Berita Sana-Sini Malaysia Dan Dunia

Biodata Puan Sri Ragad Walled Al Kurdi, Isteri Ketua Menteri Sarawak [6 Foto]

Biodata Puan Sri Ragad Walled AL Kurdi, Isteri Ketua Menteri SarawakLatar Belakang
Lahir di Damsyik, Puan Sri Ragad adalah anak bongsu daripada empat adik beradik, anak kepada Waleed dan Khayami Alkurdi. Adik – beradiknya yang lain adalah Samer, Mohamad, dan Samar, keluarganya berpindah ke Riyadh ketika Ragad masih muda. Malangnya, bapa mereka meninggal dunia pada tahun 2003.

Menjejak salasilah keluarga Puan Sri Ragad, moyang beliau merupakan seorang ‘Wari’ dari Orfa, Turkey. Nama asal moyang mereka adalah Khalil Orfali yang kemudiannya menukar nama kepada Alkurdi apabila berpindah ke Syria.

Ragad memiliki latar belakang dalam rekaan dalaman, suka menyanyi, menari, memancing dan menyelam.

Kisah jodoh Ragad dan Taib Mahmud

Lima bulan lalu, Puan Sri Ragad telah bermimpi bahawa beliau berkahwin dengan Raja Abdullah dari Arab Saudi dan dia telah dibawa naik kereta Rolls Royce. Kebetulan juga, anak saudara Robert, Rasya, pernah berkongsi mimpi yang sama tetapi setahun yang lalu.

“Di dalam mimpi, Ragad meminta pertolongan Roberts untuk membantu Rasya. Roberts memberi Ragad sekping nota dan pena untuk menulis permintaan beliau.

Kemudian Ragad melihat bayangan Allahyarham ayahanda beliau tersenyum kepadanya, ” jelas Taib Mahmud sambil tersenyum dengan kisah tu sambil menambah, bahawa sekarang Ragad telah berpindah ke Kuching untuk bersamanya dan juga masyarakat Sarawak.
0 Komentar untuk "Biodata Puan Sri Ragad Walled Al Kurdi, Isteri Ketua Menteri Sarawak [6 Foto]"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info