Malaysia Variety

Berita Sana-Sini Malaysia Dan Dunia

6 Mayat Dibawa Keluar Dari Lokasi Nahas Helikopter

SEMENYIH- Kesemua mayat mangsa nahas helikopter di sini dikeluarkan dari lokasi kejadian pada kira-kira 11.30 Sabtu malam sebelum terus dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk proses bedah siasat dan mengenal pasti identiti.

Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Samah Mat berkata proses pencarian barangan peribadi dan mengeluarkan bangkai pesawat, akan diteruskan esok.

“Kawasan lokasi akan terus dikawal rapi oleh pasukan keselamatan sehingga semuanya selesai,” katanya kepada pemberita di lokasi nahas di Kampung Sungai Pening di sini Sabtu.

Dalam pada itu, Abdul Samah berkata satu pasukan khas merangkumi Polis DiRaja Malaysia, Jabatan Penerbangan Awam dan Kementerian Pengangkutan akan ditubuhkan bagi mengenal pasti punca sebenar nahas.

Menurutnya pasukan itu akan menjalankan siasatan terperinci dan rapi dari segenap aspek.

Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia (PR1MA) Tan Sri Jamaluddin Jarjis serta Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri Datuk Azlin Alias tersenarai sebagai penumpang dalam helikopter itu, yang membawa enam orang termasuk juruterbang, yang terhempas pada kira-kira 4.55 petang, lapor Bernama.
0 Komentar untuk "6 Mayat Dibawa Keluar Dari Lokasi Nahas Helikopter"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info